tirsdag 18. november 2008

Hjemmenisser - eller nissehjemmet om du vil!

Nå har de spraylakkede nissene mine fått et hjem, selv om de ser litt skakke ut på det ene bildet her:) - er i grunn ganske sikker på at de trives sammen med telys og glitter!

Og nå har nissene fått en slik form at de skal få bo et sted med fin utsikt i stua!
(se hyllen med den gule bollen lenger ned i posten)

Var innom Ikea her om dagen og ble litt skuffet over valget av farger på julepynt i år... ser hos flere av dere at jeg ikke er alene om det! Men kunne ikke blitt gladere da jeg omsider fant denne stooore julekulen etter lang leting! Jeg ser at bildet ikke yter den rettferdighet størrelsesmessig, den får komme sterkere tilbake i et senere innlegg fra treet i hagen hvor den (sammen med noen venner) skal få lov til å bo fra 1. desember:)


Ser at dette blit et innlegg om mye rart på en gang, men har så lyst til å fortelle historien fra i sommer hvor jeg plukket område rundt hytta tom for greiner. Litt maling på noe, og kjetting på andre, og huset fikk flere innslag av kvist!
Her representert ved soverommet som både fikk oppheng og stige....


Og stua som fikk sin helt egen bokstige.... som fotballmannen bare referer til som .... hun måtte få ut litt kunstnerisk frohet ser du... til alle som kommer på besøk! Den har måttet tåle mye latter den godeste stigen, særlig fra menn.
Jeg derimot syns den er fin jeg, men ser jo at den vekker latter, særlig når folk oppdager at den ikke kan brukes til noe annet enn pynt! Den er ikke så solid!

Det er godt smaken er herlig forskjellig! (her ser dere også hvor nissene skal få bo etter deres makeover;)
Bøker sier du? ? ! Dette er kanskje en tredjedel! Hvis jeg får sving på kamera i morgen, skal jeg se om jeg ikke kan få med alle bøkene kanskje! I mitt hus er de et møbel!



5 kommentarer:

Nina sa...

Det med å spraylakkere glammy nisser ++ var en meget god idé ;0). Kult! Nå har jeg ett alternativ til i tillegg til å gi de bort ti Fretex. Var innom Ikea i går....og skjønte heller ikke greia. Nå er vel kanskje vanligvis Ikea litt for trendy for meg som bor i et gårdshus midt ute på landet uansett.. Men lysslynger - det tok jeg med meg flere av. Og lys. Tross grå november - ha en fin dag ;0)

Brigg sa...

oj, tøft brett med juledekorasjon da!! lur ide å ha alt i samme farge!

jeg har en utmaning til deg inne på bloggen min:-)

ha en fin dag

Ingunn sa...

Så mange fine bilder du viser!Stilige sølv nisser;)

pepperkverna sa...

Gøyal stige da! Hege

Camilla sa...

Synes stigen din var fin jeg!

Den ideen med å henge opp en fin kvist fra taket var ikke dum. Fint var det også. Mulig jeg stjeler ideen din og prøver det hos oss. He he! :D

De røde greinene var også supre! Sånt vil jeg også ha, men jeg får vel neppe lov til å skamfere noe. Samboern er så glad i trærne sine og blir lei seg hvis de blir skadet. Beskjære greiner er et kapittel for seg...