fredag 14. november 2008

Det evigvarende problemet gangen! 

Vi har en knøttliten gang! Den er alltid full av rot, og uansett hvor mye man rydder og rydder, spretter det fram sko, støvler, fotballer, hansker og skjerf fortere enn man aner! Et eller annet sted der sitter det en liten nisse og kaster ting utover, for på direkte, høylydt spørsmål, er det ingen i huset som kan huske å ha vært der når det har skjedd. 

Løsningen min har vært og i alle fall forsøke å gjøre noe hyggelig på veggene! 

Tidligere hadde vi en tavle som hang på døra, etter dens 14 tur i gulvet fordi noen var sent ute til treninge og "bare" smalt døra litt, måtte noe gjøres! 

Inspirert av noe ett eller annet sted - det kan godt være det var en av dere - gikk jeg til innkjøp av tavlemaling. - og fant noen gamle lister vi hadde liggende. 

Saget til listene, spikret den rett på døra og malte innsiden  med tavlemaling! Rammen ble deretter malt med sølvmaling. En liten skrue satt opp, litt tau festet i og et kritt i enden. Nå har vi en tavle som ikke faller ned selv med en fjortenårings armstyrke på vei ut døra:) 

(Tilfeldig at beskjeden er som den er, neppe, den står der permanent fordi fotballmannen mente at i 99 % av tilfellene var det der jeg befant meg uansett:) 
Veggen ved siden av døra inneholder dette fantastiske speilet! Fant det på loftet til mamma og malte det også i sammen sølvfarge. Historien bak det er sjarmerende. 

Det har egnetlig tilhørt tanten til pappaen min, og var egentlig et bilde av en konsul hun jobbet for.
(det var visst sånn i gamle dager at man hadde bilde av arbeidsgiveren på veggen hjemme! ? Det skulle tatt seg ut i dag!) 
Etter hennes død ville de gjerne ta vare på rammen, men ikke nødvendigveis bildet av konsulen, så de fikk spesialdesignet en speilflis som kunne passe i rammen! 50 år senere har det også fått ny farge, og henger hjemme hos meg! 
Her er forresten bildene dere så vidt ser i speilet. Veldig dårlig lys ser jeg, men igjen er dette et utrykk for min hang til rammer, men ikke bilder. Dette er rett og slett biter av en blondekjole jeg fant på et loppemarked i fjor:) 

Bare noen timer på jobb nå, så er det helg, og maaange timer med sortering av alt som har med jul og gjøre! Bilder kommer!

Ha en strålende dag! 

P.s. Hvis noen har gode ideer på hvordan man skal få orden på alle ting i gangen, legg dem gjerne igjen her!

2 kommentarer:

Black Feathers sa...

Huff, er nok dårlig med gang ideer fra meg. Har selv en gang med et skap hvor alt truer med å eksplodere ut av skapet. Men vi kjøpte en smal komode/hylle ting med kurver i(mørk brun) Som er genial fordi alle votter, hansker, flees gensere og regntøy bor der. Og trykket ble endel mindre. Har hørt om de som har laget hylle/kjøkkenoverskap, rett under taket, hvis det kunne være noe til en ide??

Takk for juleideen din, jeg skal ut i naturen å sanke, for jeg kan jo spraymale til passende farger, slik at det blir tøft ;D

GundaM sa...

Herligheten så stilig de nissene ble du!!!

Og ja, kast klærne i skapet og skynd deg dra døra igjen... Gruer emg for hver vinter når dresser og skiutstyr skal plasseres;(

Tar å linker deg jeg nå, herlig blogg du har katta!

os deg i helga, jeg kommer snart igejn;)