onsdag 19. november 2008

Først en liten tilståelse!



Da jeg skrev at jeg ikke likte bilder i rammen, men rammer med alt annet i, gjaldt det selvfølgelig ikke malerier som dette!



De er de mest verdifulle jeg har:)



Kanskje nest etter dette skapet som er arv fra bestemoren min, som jeg var så glad i, så glad i. Husker ennå hvor spennende det var å åpne dørene med den snirklete nøkkelen.

Dette skapet har vært med meg fra min første leilighet, og alle rom det har stått i, har blitt innredet etter skapet!

Nå troner det i spisestuen, og der blir det for alltid! - i alle fall i følge fotballmannen som måtte bære det på plass. Dette er ikke noe IKEA vare, men er snekkerbygget skap, og veier der etter;)

Han var lenge livredd for at jeg skulle ombestemme meg på plasseringen......

Vakkert å ha noe som minner enn om mer enn bare butikken det kom fra!

Ved siden av skapet har en gammel glamorøs kjole fått lov til å leke at den er malerier!
Den passet nok bedre på veggen enn på meg uansett, jeg så ut som et juletre de gangene jeg forsøkte meg på den.

Ved siden av skapet bor det også en lysestake av typen, opprinnelig sort - som "alle" hadde for noen år siden - men nå lakket i sølv og med besøk av et gammelt fat.
Underlig nok er fatet fra loftet og en gammel utmerkelse for beste hage som pappas foreldre vant en gang tidlige på 50-tallet. De skulle bare visst hva den ble brukt til nå:)

Ingen kommentarer: