søndag 16. november 2008

Før og etter, og oppdatering på adventstake!

For en fantastisk helg så langt! Sol og strålende vær, masse mose å finne i skogen, og tur til Plantasjen i dag for amaryllis og første runde med svibler til jul!

Her ser dere hvordan avdentstaken tar form. Er ikke helt ferdig med tankeprosessen ennå, så det kan bli endringer, men det kommer seg, det kommer seg.




Spisebordet begynner også å innta førjulsformen. Svibler i rørglassene og amaryllis i pottene gjør førjulen slik den skal!
Bordet i seg selv er et funn på Fretex, fotballmannen og jeg var der en lørdag for å finne en benk, og fant dette fantastiske 70-talls bordet med stoler i et hjørne!
- Med nedfelte fliser og alt!
Ikke skulle de ha mer enn 1000 kroner for bordet og stolene til sammen heller!
Benken fikk vi aldri sett på , men bord og stoler fikk nytt hjem hos oss etter en runde ble beising og lakking i kjlleren:)





Hm, det er i grunn historien om mange ting hos oss kjenner jeg! Selv katten (dronninga i huset) kom til oss "second hand" fra kattehuset på Nordstrand i Oslo!
Fortsatt god søndag, jeg dukker ned igjen i julekassene og ser hva mer spennende jeg finner som jeg hadde glemt fra i fjor!!!

3 kommentarer:

Nina sa...

Jeg også har kjøpt inn den første amaryllisen og sviblene i helga. Før i uka var jeg gi skogen og henta mose ++. I tillegg har jeg også noen brett jeg holder å å "stæsje" og fylle om dagen...selv om mine ikke skal være adventsstake. Tok med meg en pakke med ferdig pepperkakedeig fra butikken - og den oppdaget ungene og har bakt den første runden med pepperkaker også. De er 11 og 12 så styrer sjøl.

Hei og hopp - kommer igjen snart for her var det topp ;0) Skal lese meg litt opp på bloggen din nå...

LillaLykke sa...

Tusen takk for tipset! :)

GundaM sa...

Herlig flott sier ejg ;0) Og gjenbrukskatt fra NordstraND... dET HAR EJG SETT I EN REP PÅ TV VEL...?

Jeg er jo et gjenbruksmenneske på alt, selv dyr.Du har sjekka kattebloggen min vel..?

Tusen takk for navneforslag foresten. Englefjes ja...Elsker Dum dum selv jeg og drakk kaffe ved siden av Kjartan i forrige uke ;)

GundaKLemz